I'm sooooooooo sleppy

Malam tadi aku tak boleh tidur.....apa yang aku nak buat ye......mulalah menconteng kertas....macam anak aku pulak.....tiba-tiba aku dapat idea ..........



potong bentuk yang dikehendaki..........untuk muka, tangan dan kaki, aku gunakan felt......muka tak nampak sebab aku dah tutup dengan kain....



sebelum tu aku jahit dulu matanya.......menggunakan benang sulaman



jahit kepingan muka pada bahagian badan........



kemudian tutup dengan kepingan kain yang satu lagi.....



jahit sekeliling badan tersebut tetapi jangan lupa tinggalkan ruangan untuk stuffing, kaki,tangan dan mahkota.....



masukkan mahkota kedalam kain tersebut.....mahkota itu aku jahit tangan sebab kecik sangat... masukkan stuffing ke dalam mahkota....



pinkan mahkota supaya senang untuk menjahit......



terbalikkan kain tersebut.......inilah rupanya.............lain kali kena guna warna lainlah untuk mahkota sebab tak nampak.....



untuk kaki dan tangan, jahit sekeliling felt tersebut....



masukkan stuffing ke dalam kaki dan tangan ........



bahagian pipi pula..........aku guna lipstik aku yang merah menyala tu, aku sapu aje pada kedua-dua belah pipi ....kreatif tak????


selepas itu.....jahit kesemua anggota badan...................

apa yang kurang ye?????mulut tak adala.....aku ambik benang sulam yang berwarna pink, jahit bentuk "O" pada bahagian mulut.........akupun dah mula mengantukkkkkkkkkk......................


0 comments:

Post a Comment