Fat Meow

Dah lama aku tak bukak blog....bukannya apa....sibuk yang teramat sangat......sebelum tu dengan persiapan adik bertunang....kemudian dengan kerja....huhhhh.....tapi bukannya bermakna aku tak ada masa untuk kraf.....ada buat, cuma tak ada masa nak upload dlm blog aje......



Projek aku dengan anak murid, sebelum nak ajar diorang, kenalah buat dulu.... Tembam betul kucing ni.....menggunakan paper clay(made from korean)....boleh beli di kedai yang menjual peralatan lukisan.....harga satu pack rm 9.00 kalau saiz kecil sikit rm 5.00..untuk saiz ini aku menggunakan satu pack besar ..

Paper clay ni tak boleh dibiarkan terdedah lama pada udara sebab nanti ianya akan mengeras......so bila bukak kena tutup dengan kain tuala yang lembab....



Idea ni aku ambik dari buku Lissa ...


Buku tu memang best....ada panduan step by step macamana nak hasilkan bentuk kucing dan juga beberapa bentuk binatang lain.....tapi kucingnya taklahbulat sangat macam kucing aku ni .......aku saja buat ianya macam tu .....comel... Bila dah kering, bolehlah diwarna dengan menggunakan poster color ataupun dengan akrilik...

Hasil dari anak murid aku......

1 comments:

zilazaki said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment